Хімічні вікторини
Хімічна вікторина для 7-мих класів
«Знання початкових хімічних понять»
Кожен клас представляє команду з п’яти учнів.
Гра складається з етапів, за які команда може отримати певну кількість балів. Максимальна кількість балів за гру – 60.
Тривалість вікторини – орієнтовно 1 година.
Етап 1. Розминка (фразеологічний диктант).
Завдання: Команда за 5 хвилин повинна визначити правильні закінчення для 12 речень по правилах поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Максимальна кількість балів – 12.
1. Найвища температура полум’я досягається в його . . . частині.
2. Для проведення найпростіших дослідів використовують такий скляний посуд як … .
3. Найпростіше об’єм рідини вимірювати мірним … .
4. Перед нагріванням вмісту пробірки спочатку необхідно її … .
5. Для нагрівання в лабораторії використовують … , … … .
6. Посудину з реактивом потрібно тримати етикеткою до … .
7. За допомогою терезів вимірюють … … .
8. Речовини куштувати на смак … .
9. Круглодонними, плоскодонними та конічними бувають … .
10. Муфта закріплюється на … … .
11. Для подрібнення твердих речовин використовують … з … .
12. Для випарювання води з розчину використовують … … .
Відповідь:
1) … верхній…
2) … пробірка.
3) … циліндром.
4) … прогріти.
5) … спиртівку, газовий пальник.
6) … себе.
7) … масу речовин.
8) … заборонено.
9) … колби.
10) … стержні штатива.
11) … ступку з товкачиком.
12) … фарфорову чашку.
Етап 2. Кросворд.
Завдання: Учасники команди по черзі вписують у кросворд назви хімічних елементів за їх символами. Правильність перевіряється за ключовим словом – прізвищем вченого, одного з авторів закону збереження маси.
Максимальна кількість балів – 8.
Символи елементів: S; C; Al; P; Zn; N; O; J.
Етап 3. Експеримент.
Завдання: Нагріти воду у пробірці, закріпленій у лабораторному штативі.
Розподіл етапів для учнів:
1) зібрати лабораторний штатив;
2) налити у пробірку 1 мл води і закріпити пробірку у лапці штатива;
3) запалити сухе паливо у спиртівці і прогріти пробірку;
4) довести воду до кипіння і закрити спиртівку;
5) зняти пробірку і поставити у штатив для пробірок.
Максимальна кількість балів – 10.
(при оцінюванні враховувати правильність збирання приладу, дотримання правил техніки безпеки, якість виконання роботи, швидкість).
Етап 4. «Третій зайвий»
Завдання: Знайти сполуку, яка відрізняється від інших за відносною молекулярною масою.
Максимальна кількість балів – 9.
1) PH3, NO, H2S (34, 30, 34)
2) MgCl2, H2SO4, H3PO4 (95,98,98)
3) CaCl2, K2S, P2O3 (111,110,110)
Етап 5. Естафета.
Завдання: Скласти формули бінарних сполук за відомою валентністю.
Учні розсідаються по одному за парти, один за одним. Учню за останньою партою видається листок із завданням, він складає формулу першої речовини і передає листок учню перед ним, який складає наступну формулу і т.д. Команда закінчує завдання, коли останній учень передає листок із завданням вчителю.
Максимальна кількість балів – 5.
1) Калій з Оксигеном (K2O)
2) Гідроген з Сульфуром(ІІ) (H2S)
3) Ферум(ІІІ) з Хлором(І) (FeCl3)
4) Станум(IV) з Оксигеном (SnO2)
5) Аргентум(І) з Фосфором(ІІІ) (Ag3P)
Етап 6. Хрестики-нулики.
Максимальна кількість балів – 6.
а) виграшний шлях – фізичні явища:
Танення льоду
|
Плавлення сірки
|
Згіркнення масла
|
Горіння скіпки
|
Прокисання молока
|
Плавлення скла
|
Кування заліза
|
Утворення сніжинок
|
Висихання калюжі
|
б) виграшний шлях – хімічні явища (хімічні реакції):
Утворення інею
|
Горіння бензину
|
Прокисання молока
|
Випаровування води
|
Танення сніжинок
|
Квашення капусти
|
Іржавіння заліза
|
Плавлення парафіну
|
Протухання яйця
|
в) виграшний шлях – ознаки хімічних реакцій:
Зміна форми тіла
|
Виділення газу
|
Виділення тепла
|
Зміна температури тіла
|
Зміна кольору
|
Розплавлення речовини
|
Поява запаху
|
Подрібнення речовини
|
Випаровування речовини
|
Етап 7. Хто швидше.
Завдання: Pозкласти картки з символами елементів в алфавітному порядку відповідно до українських назв простих речовин, утворених даними елементами.
Максимальна кількість балів – 10.
Відповідь: N; Al; H; Fe; Ca; O; Cu; Na; Hg; S.
Комментарии
Отправить комментарий